Terms & Conditions (Allmänna villkor)

Företagsinformation

Blomsterjouren – Välja AB
Org.nr: 5594029810
Momsregistreringsnummer: SE559402981001
Juridisk adress: Murkelvägen 14, 184 34 Åkersberga, Sverige
Butiksadress (endast besök): Sveavägen 138, 11350 Stockholm
E-post: info@blomsterjouren.se
Telefon: 073-586 36 16

Beställningar och leverans

  • Beställningar måste komma in före kl. 13.00 för leverans samma dag (lördagar senast kl. 11.00).
  • Leveranser sker normalt vardagar 9.00–20.00 och helger 9.00–16.00.
  • Leverans till företagsadresser kräver beställning före kl. 13.00 på vardagar.
  • Vid begravningsblommor måste beställning ske minst 2 dagar i förväg.
  • Fullständiga uppgifter (adress, portkod, namn på dörr) krävs. Beställaren ansvarar för riktigheten.
  • Vid retur orsakad av felaktiga uppgifter debiteras en ny budavgift.

Detaljerade leveransvillkor finns här: /leveransvillkor/

Priser och betalning

  • Alla priser anges i SEK inklusive moms.
  • Fraktkostnad tillkommer (från 99 kr och uppåt). Eventuella ändringar meddelas beställaren.
  • Betalning sker vid beställning. Beloppet reserveras direkt på kundens kort och dras när ordern hanteras och skickas.
  • Vi accepterar betalning med Visa och Mastercard.

Leveransvillkor

  • Floristen kan efter överenskommelse lämna blommor utanför dörren eller hos granne.
  • Vid olämpliga väderförhållanden kan floristen avstå från att lämna utanför dörren.
  • Exakta klockslag kan inte garanteras, men önskemål beaktas i möjligaste mån.
  • Oförutsedda händelser (t.ex. trafikstopp, väder) kan orsaka förseningar utan ersättning.

Retur, ångerrätt och reklamation

  • Ångerrätt – undantag för färskvaror: vid distansköp gäller normalt 14 dagars ångerrätt, men den gäller inte för varor som snabbt kan försämras eller bli för gamla (t.ex. färska blommor). Våra blomprodukter omfattas därför inte av ångerrätten. Detta påverkar inte din rätt att reklamera en felaktig vara.
  • Reklamation ska ske inom 24 timmar efter leverans och bifogas med bild. Vid godkänd reklamation skickas nya blommor eller återbetalning sker.
  • Returer orsakade av butiken återbetalas fullt ut. Vid retur p.g.a. felaktiga uppgifter debiteras ny budavgift för ny leverans.

Ändringar och avbokningar

  • Order kan ändras genom kontakt med kundtjänst innan den hanteras av floristen.
  • Avbokning kan ske innan ordern är hanterad och skickad. Beställningar med högt ordervärde kan inte alltid avbokas om inköp redan gjorts.

Integritetspolicy

Vi behandlar personuppgifter enligt GDPR. Uppgifter används endast för att hantera beställning och leverans och delas inte med tredje part annat än nödvändiga leverantörer (betalningsleverantör, budfirma) för att fullgöra din beställning. Läs mer i vår Integritetspolicy.

Tvistlösning

Kontakta i första hand vår kundtjänst vid frågor eller klagomål. Om tvist kvarstår kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN). Du kan även använda EU:s plattform för tvistlösning online (ODR): ec.europa.eu/odr. Vi följer ARN:s beslut.

Tillämplig lag

Dessa villkor regleras av svensk lag.
Senast uppdaterad: 24 september 2025.

2
    2
    Din varukorg
    FAMILJEBUKETT ROSA
    FAMILJEBUKETT ROSA
    1 X 675 SEK = 675 SEK
    Brudorkidé Blå
    Brudorkidé blå med kruka
    1 X 490 SEK = 490 SEK